K&P Makelaars
Een nieuwe woonruimte zoeken is vaak een lastige en tijdrovende aangelegenheid: veel organisaties werken met wachtlijsten of puntenverzamelsystemen en inschrijfgeld of iets dergelijks. K&P Makelaars werkt anders:
K&P Makelaars probeert u als klant zo specifiek en effectief mogelijk van dienst te zijn. Elke klant heeft andere wensen en eisen, wij zullen onze dienst daarom ook aan de hand van uw wensen inrichten. Zie onderstaand een overzicht van de werkzaamheden die we, al naar gelang uw wensen, kunnen uitvoeren of u mee kunnen assisteren vanaf de inschrijving via onze website tot aan het einde van uw huurperiode:
Inventariseren van uw woonwensen/zoekprofiel.
Zoeken naar en selecteren van geschikte woonruimte op basis van uw woonwensen/zoekprofiel
Het bezichtigen van en het geven van informatie over één of meer te huur staande woning(en), waaronder de organisatie daarvan.
Geven van algemene voorlichting over onder meer de mogelijkheden om een woning te vinden, de lokale woningmarkt, de huisvestingsvergunning, huurtoeslag, de huurbescherming, de huurprijzen, de inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie.
Het evalueren van bezichtiging(en) met u.
Samenstellen van een dossier over u als klant en u voordragen op basis daarvan als kandidaat-huurder bij potentiële verhuurder(s). Wij zullen ons inspannen dat de verhuurder van de desbetreffende woning de woning aan u gunt.
Het voeren van onderhandelingen met potentiële verhuurder(s) over de inhoud van de huurovereenkomst.
Het tot stand brengen van een schriftelijke huurovereenkomst en het verzorgen van de ondertekening van de huurovereenkomst door zowel u als de verhuurder.
Het geven van informatie over en een toelichting op de huurovereenkomst.
Erop toezien dat de eerste betaling aan verhuurder tijdig wordt verricht.
Het organiseren van de oplevering van de woning aan u.
Opstellen van een deugdelijk inspectierapport (met foto’s) (waaronder opname van de meterstanden, controle sleutels, controle inventaris, inventarisatie van gebreken).
Het zo nodig aanspreken van de verhuurder op de nakoming van zijn verplichtingen bij de aanvang van de huurovereenkomst.
Geven van ondersteuning bij: onderhoudscontracten, verhuizing, vervoer/aankoop van inventaris, zoeken naar werklieden in verband met het schilderwerk, behangen, vloerbedekking e. d.
Behulpzaam zijn bij het verkrijgen van telefoon- en internetaansluiting en aansluiting op nutsvoorzieningen;
Fungeren als eerstelijns vraagbaak voor u tijdens de looptijd van uw huurperiode.
Zoals u ziet willen wij u zo volledig mogelijk van dienst zijn om uw tijd in (omgeving) Groningen zo fijn mogelijk te maken. U kunt altijd met ons bellen voor advies in alles wat met huren te maken heeft maar ook wanneer u vragen heeft over leuke uitgaansgelegenheden, beoefenen van een sport, mooie fietsroutes etc. voorzien we u graag van advies.